Розподіл обов’язків: золоті правила балансу в сім’ї, або Як все влаштувати, щоб ніхто не ображався

розподіл обов'язків

Самий невірний шлях в сім’ї – розподіл обов’язків виключно на «чоловічі» і «жіночі». Як не свариться, хто і що робить і як досягти балансу? Далі докладніше.

Дуже важливо, щоб у відносини вступали два емоційно зрілих дорослих, і ніхто не тягнув «ковдру першості» на себе. Що мається на увазі? Щоб партнер не шукав ту людину, яка, наприклад, замінить йому маму чи тата. Кожена повинен бути самодостатнім, тобто, вміти задовольнити свої базові потреби: прибрати за собою, випрати, приготувати собі, вміти правильно розпоряджатися грошима, заощаджувати і відкладати. Коли дві таких людини зустрічаються, то і сенсу ділити обов’язки немає. Кожен взаємозамінник іншого: сьогодні дружина затримається на роботі, значить, чоловік може приготувати вечерю. Втім, якщо сильно втомився, то може просто замовити в ресторані. Якщо у нього сьогодні важлива зустріч, то вона цілком готова дочекатися сантехніка і вирішити з ним всі побутові питання.

5 золотих правил в сім’ї, які скріплять відносини ще більше

Говорити і слухати

Так просто вміти говорити один з одним. Годинами безперервно вести діалоги, конструктивно сперечатися, не переходячи на особистості. Якщо комусь щось не підходить, відразу піднімати це питання, а не таїти в собі образу. Вирішувати ситуацію, яка склалася, не кажучи про старі «промахи» один одного.

Писати розклад на день

… виходячи з вільного часу один одного. У цьому пункті важливо пам’ятати про те, що навколо є люди, яких можна вписувати в свій план,  не звалюючи все на свої плечі. Наприклад, бабуся, яка може забрати дитину з дитячого саду або дідусь, який може зустріти клінінгову компанію. До речі, про сервіси, щоб заощадити час, можна користуватися онлайн шопінгом і доставками. Так, наприклад, зібрати кошик продуктів онлайн – це всього 10-15 хвилин часу. На оффлайн похід піде не менше 40 хвилин. Хто відповідальний за останній пункт? Той, у кого є час. Взаємозамінник один одного – ось успіх у відносинах.

Вміти бути гнучкими і підлаштовуватися під обставини

Життя не можна передбачити до дрібниць. Безумовно, можна і потрібно будувати і складати плани на рік, місяць, тиждень і день. АЛЕ, якщо щось не виходить, то вміти бути гнучкими. Швидко застосовувати план B, C і навіть якщо необхідно, то і D. Обумовити всі можливі ризики і як тільки з’являється загроза, сказати один одному: «Так, ми припускали, що це можливо». Чи не звинувачувати, не намагатися перекласти відповідальність, а сісти і подумати, як вийти з ситуації, що склалася.

Пам’ятати, що кінця світу немає

Філософський пункт, але все ж, для балансу у відносинах пам’ятайте, що кінця світу не станеться, якщо раптом хтось в парі не встиг виконати з об’єктивних причин те, що обіцяв (наприклад, зробити закупівлю продуктів на тиждень). Все можна виправити, все можна виправити. Що потрібно? Просто визнати свою помилку і зробити це вчасно: «Вибач, я неправильно розрахував (а) час, тому не зможу забрати речі з хімчистки, давай замовимо адресну доставку?»

Шукати компроміс, а не спалювати мости

Коли ситуація загострюється, дуже важливо вміти робити паузу «на подумати». Інакше в стані злості можна багато всього поганого наговорити один одному. Звичайно, після обов’язково буде примирення, але сказані слова можуть засісти глибоко в серце. Що робити? Назвати емоцію, щоб підключити той відділ головного мозку, який відповідає за прийняття конструктивних рішень і взяти паузу. Наприклад, «Я зараз злий (а), мені потрібен час, я хочу подихати повітрям буквально 10 хвилин, повернуся і ми продовжимо».

Бути в стосунках – це кожен день працювати над ними і над собою. Проводити час разом, але і поважати рішення партнера побути на самоті, не чекати свята, а створювати приводи самим, а також робити спонтанні подарунки ….