22 ігри зі словами, в які можна грати втомленим батькам лежачи

Ігри зі словами

Сімейний психолог Світлана Ройз завжди підкреслює., Що батькам дуже важливо грати з дітьми. Це зближує, розвиває і підтримує зв’язок. А що робити, якщо у мами і пати немає сил? Підібрати таку гру з дитиною, в яку можна грати лежачи! Благо, тепер є з чого вибирати.

Світлана Ройз, сімейний психолог, автор книг

Список ігор зі словами

Деякі з них можна пропонувати і дітям від 3 років, їх можна використовувати у вивченні мов. Це м’яка можливість розширити словниковий запас, запам’ятати написання і звучання нових або складних слів, розвивати грамотність, фонематичний слух, з’єднати образ слова з його написанням, зробити внесок в роботу з дислексією. Але це не тільки про вербальний інтелект – це і про логіку, асоціативне мислення, сенсорний досвід І про можливість бути близькими. (Сучасні діти – візуально перестимульовані. Вони більше дивляться, ніж говорять, рухаються, відчувають. І нам важливо доповнювати їх “візуальну реальність”).

1. Чотири слова

Вибираємо 4 абсолютно не пов’язаних між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі маленьку розповідь (дітям від 8 років можна запропонувати і 5-6 слів).

2. «Безліч слів»

Вибираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші складає і записує багато маленьких. (Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім, вони швидко стають самостійними гравцями).

3. «Малювання словом»

Вибираємо «складне» для дитини слово, яке складно писати або вимовляти. Придумуємо, що саме будемо малювати. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи тільки загадане слово (пишемо його багато разів в різних площинах)

4. «Навпаки»

Говорити слова навпаки, без їх запису. (Наприклад, чайник – кинйач, стіна – анітс …)

5. Знайти в кімнаті слова

Смачні, звучащі, ароматні, тверді, м’які, рухомі і т.д. (Так ми включаємо різні канали сприйняття дитини. За мовою – слідує відчуття. Слово – стає «дверима» в світ сенсорний).

6. Написати врозкид

Пишемо на аркуші літери, з’єднуємо букви лініями в слова.

 7. «Покажи слово»

Один гравець загадує слово і показує його пантомімою.

8. «Я загадав»

Розповісти про задуманне слово, не називаючи його (наприклад. «Я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане …)

9. У моєму дитинстві ця гра називалася «індукція – дедукція».

Гравець загадує предмет. Решта повинні його вгадати його, задаючи питання, на які  можна відповісти тільки Так або Ні (з дитиною ми починали з загадування тварин і частин тіла)

10. Остання буква.

Кожен гравець говорить слово, яке починається на останню букву попереднього слова.

11. Рима.

Називаємо 4 (або два) випадкових слова, на які шукаємо риму або з якими придумуємо чотиривіршя.

12. «Буква»

Називаємо слова тільки на задану букву. (Варіант для дорослих: слова – предмети на загадану букву, які можна покласти в трилітрову банку)

13. Шукаємо подібне

Називаємо два випадкових слова – чим вони можуть бути об’єднані?

14. Чарівна мова

Для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним стилем додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю ….)

15. «Нісенітниця»

Говоримо початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно «чепуховое», нереальне продовження

16. «Казка»

Складаємо казку – кожен говорить по реченню.

17. Асоціації

Один гравець називає слово, наступний – свою ассоцію до цього слова (дітям можемо пояснити так – перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово).

18. «Це слово вміє …»

Описуємо слово його «вміннями»

19. «Картина» 

Називаємо слово. По черзі розповідаємо, яку «об’ємну» картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово (наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім’я сидить за столом і розмовляє, для іншого – чайна плантація і збирачі чаю, для третього – стіл накритий скатертиною , грає музика, для четвертого – чайна церемонія, для п’ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю і чаєм.

20. Антоніми 

Називаємо слова і шукаємо до них антоніми

21. Неіснуюче слово 

Придумуємо неіснуючі слова, і що б вони могли означати мовою інопланетян.

22. Пташина мова

Говоримо один з одним на «тарабарською мовою», намагаючись за інтонацією вгадати – про що кожен говорить

Гарного дорослішання!

У психолога Світлани Ройз вийшло вже дві книги «Практическое ребенковедение» – практикуми для батьків. Те, що написано в тексті вище, матеріал з наступної книги. Нам пощастило.